Тэст па тэме "Лексіка"для вучняў 5 класа
1. Словы, якія маюць супрацьлеглыя значэнні, - гэта ...
а) антонімы;
б) сінонімы;
в) амонімы.
2.Словы, якія маюць толькі адно значэнне, - гэта ...
а) агульнаўжывальныя;
б) мнагазначныя;
в) адназначныя.
3.У якіх радках запісаны амонімы.
а)Вострая каса – дзявочая каса.
б)Крыло птушкі – крыло самалёта.
в)Прыляцеў журавель – калодзежны журавель.
г)Ружовая хустачка – ружовыя мары.
4. Адзначце словы, якія з’яўляюцца сінонімамі да слова адважны.
а)Смелы
б)Храбры
в )Забаўны
г) Геройскі
5. Якое значэнне мае фразеалагізм адвесці душу?
а)адпачыць
б)падзяліцца сваімі перажываннямі
в) супакоіцца
Тэст па тэме "Назоўнік"для вучняў 6 класа
1.Выбярыце з верша назоўнікі.
З легендаў i казак былых
пакаленняў,
З калосся цяжкога жытоў i пшанiц,
З сузор'яў i сонечных цёплых праменняў,
З грымучага ззяння бурлiвых крынiц.
З птушынага шчэбету, шуму дубровы,
I з гора, i з радасцi, i з усяго
Таго, што лягло назаўсёды ў аснову
Святынi народа, бяссмерця яго, –
Ты выткана, дзiўная родная мова.
(М.Танк)
2.Размяжуйце назоўнікі па наступных лексіка- семантычных групах: рэчыўныя, зборныя, абстрактныя.
Малако, лісце, весялосць, шчасце, вучань, вучнёўства, хлеб, збожжа, суніцы, дрэва, вясёлка, жалеза, птаства, пер'е, крыўда, адпачынак, вавёрка, каменне, каласы, маладосць, народ.
3.Размяжуйце назоўнікі на адушаўлёныя і неадушаўлёныя.
Цацка, валошка, птушка, смех, качка, русалка, статак, матыль, шчупак, кніга, адзенне, Мінск, рой, калода, ружа, пясок.
4.Запішыце назоўнікі ў месным склоне.
Дзіця, дзень, Васіль, рэчка, дошка, друкар, зямля, Алена, Валя, воблака, снег, муха, кнага, хмара, мука, вораг, мядзведзь, кола, верш.
5. Дапасуйце да прыметнікаў назоўнікі ў адпаведнасці з родам і лікам.
Сабака, цень,задавака, гусь, медаль, дзень, бацька, чарніла, суніцы, таполя, плакса, БГУ, зязюля, кава, паліто, рамонак, подпіс, лебедзь.
Тэст па тэме "Дзеепрыметнік" для вучняў 7 класа
1.Выпісаць са сказаў дзеепрыметнікі залежнага стану прошлага часу.
Рачулкі сіняю аправай аздоблены стракаты луг. З палёў шырокіх вецярок прыносіць крыштальны звон даспелага калосся. Яшчэ не ўся работа зроблена, не ўсё жніво ў нас пажата. Няспелы колас гнецца долу.
2.Ад дзеясловаў утварыце магчымыя формы дзеепрыметнікаў.
Атуліць, спіліць, звярнуць, агарнуць, аднавіць, завеяць, зазелянець, ускінуць, ліць, скасіць.
3.Выпішыце дзеепрыметнікі, якія маюць суфікс -н
Прынесены, выпісаны, адчынены, намаляваны, падрыхтаваны, прывезены, заплецены, замецены, вывучаны, засвоены, пафарбаваны.
3 . Пастаўце знакі прыпынку.
Асветленая сонцам верхавіна дрэва пералівалася ўсімі колерамі вясёлкі. 2. Кветкі прыхопленыя раннім марозам неяк адразу схіліліся да самай зямлі. 3. Кніга прачытаная ў раннім дзяцінстве застаецца ў памяці на ўсё жыццё. 4. Падлога чыста вымытая прыемна пахла. 5. Лісце апалае з дрэў рознакаляровым дываном ляжала пад нагамі. 6. У памяці паўсталі яшчэ з вечара перапісаныя старонкі.
Тэст па тэме "Аднасастаўныя сказы"для вучняў 8 класа
А.Вызначце пэўна-асабовыя сказы
- У пакоі пахла аерам і багульнікам.
- Чую тваю жаўруковую музыку ў скошаных травах мурожніх...
- З бульбы гатуюць безліч розных страў.
- Зноў будзем шчасце мець і долю.
Б.Вызначце абагульнена-асабовыя сказы
- Рэшатам вады не наносіш.
- Вечарэла.
- З песні слова не выкінеш.
- Пацяклі, паплылі за гадамі гады.
В. Вызначце няпэўна-асабовыя сказы
- Радаснага сэрца пяшчотнае трапятанне ніякаю сілаю не суняць.
- Заўтра пачнуць будаваць Яўхімаву хату.
- Бадзёра ідзеш дадому.
- Салдат паднялі па загаду камандзіра.
Г. Вызначце безасабовыя сказы
- Мне ні разу не давялося расчаравацца ў сваім выбары.
- Ноччу добра падмарозіла.
- Пойдзем сёння ў грыбы.
- Радзіме нашай верным будзь!
Тэст па тэме "Складаназлучаныя сказы"для вучняў 9 класа
1.Выпішыце складаназлучаныя сказы. Пастаўце знакі прыпынку.
Я паціху ішоў міма а хлопчыкпаварочваў следам за мной свой круглы тварык. Быў гарачы жнівень а ў агародзе грэліся тугія гарбузы. Не слава і пашана а праўда складае сэнс жыцця. Калі позна цвіце рабіна будзе добрае надвор'е.
2.Адзначце сказы, у якіх на месцы пропускаў трэба паставіць коскі:
1) У той год нават у пачатку снежня ў ельніку з-пад ігліцы выбіваліся зялёнкі_ і пад маладымі хваінамі раслі яшчэ сям-там маслякі.
2) Падкінем сушняку_ ірване вогнішча ўгору, ахопіць усю гэту кучу вецця, затрашчыць, сыпане іскрамі.
3) Хай дзьмуць вятры_ і дождж жыццядайны ідзе!
4) Здавалася, яшчэ адзін удар_ і ордэн тэўтонаў будзе знішчаны.
5) Невысокі чэзлы хвойнік з невялікімі кудравымі вершалінкамі амаль не даваў ценю_ але снег тут яшчэ тры
6)Які прастор для думкі чалавечай _ і які размах для працавітых рук!
7) Хутка ўжо зоркі зірнуць сіняватыя _ і месяц пакрые палі палатном.
8) Вясна красавік свой знаходзіць _ а людзі _ праменьчык надзей.
9) Яшчэ некалькі дзён _ і знікнуць апошнія плямы снегу.
10) Грымяць святочныя салюты _ ды феерверкі зырка рассыпаюцца.
8) Вясна красавік свой знаходзіць _ а людзі _ праменьчык надзей.
9) Яшчэ некалькі дзён _ і знікнуць апошнія плямы снегу.
10) Грымяць святочныя салюты _ ды феерверкі зырка рассыпаюцца.
3.Пабудуйце схемы складаназлучаных сказаў. Вызначце сэнсавыя адносіны паміж часткамі.
Над галавой зарніцы плавяцца і не відаць на небе зор. Ці то гром страсянуў наваколле, ці то аддалены выбух скалынуў вечаровы спакой. Дзядуля схіліў голаву і ўсміхнуўся, але сумнай была яго ўсмешка.
На
месцы кропак пішам у або ў.
1.На месцы кропак
пішыце у або ў.
Багаты ..раджай, моцнае
здаро..е, сказала ..ладзіку, жанчына-..рач, паліць со..сам, радаснае “..ра”,
по..ная а..дыторыя, др..жны калекты.., вясѐлы кло..н, к..піць ва
..нівермагу,фра..,рады..с.
2. Выпішыце спачатку словы, у якіх пішацца у, а затым –
ў.
Ма..клівы, маці-..краінка, а..кцыён, га..птвахта,
прэзіды..м, са..на, па..годдзе, вельмі ..важлівы, Ніна ..льянаўна, жыць ва
..руччы, да ..ладзіміра, фабрыку “Камунарка” ..знагародзілі, фа..на.
3. Спішыце, устаўце у ці ў.
Ка..нер, красёнцы-ча..начкі, прэзіды..м, бра..нінг, рака
..ша, па-..чарашняму, сядзе.., дыназа..р, ваку..м.
Этот комментарий был удален автором.
ОтветитьУдалитьАдказы на тэст аднасастаўныя сказы:А 1,2 Б 2,3 В 1,4 Г 4
ОтветитьУдалить